onsdag 23 september 2015

Sista fynden från i somras



Hittade ett foto taget här tidigare på ytterligare några fynd jag gjort under sommaren.
Känner att det blivit väldigt mycket inhandlat denna sommar; jag brukar ju försöka att inte köpa så mycket! Vartefter huset blivit mer och mer färdigt har jag dock (in)sett vad vi saknar till vårt nya hem och försökt komplettera lite när något dykt upp. En del kommer jag säkert inte ens att hitta någon bra plats för, men då får jag försöka sälja de sakerna vidare.

Lampan tycker jag om formen på, skärmen ska dock få nytt tyg. 
Det vita gamla medicinskåpet ska få fungera som "avlastningsplats" i hallen, dvs gömma nycklar och diverse småsaker. 
Trälådor får man väl aldrig för många av, godisburken i glas hamnar nog i skafferiet, och halvmånebordet, ja. Det var nu mest ett impulsköp då jag nästan fick det på handeln med något annat jag köpte.
 Det är ganska skönt ockrafärgat nu, men målat tjockt så färgen skrynklat ihop på flera ställen, så det blir nog att skrapa det i något skede. Om det nu ens hittar någon plats i huset, ännu vet jag inte var det skulle kunna passa in.
Men, den som lever får se :)

2 kommentarer:

Miascgamla hus sa...

Tämä kesä on ollut sinullekkin löytöjen kesä:),olet kyllä tehnyt upeita löytöjä! Minäkin olen tehnyt tänä kesänä harvinaisen paljon löytöjä, kun viime kesänä en ostanut mitään huutokaupoista ja tänä kesänä taas ehkä vähän liikaakin :))

Lantliga drömmar sa...

Mia: No ihan sama täällä, en muista milloin olisin viimeksi ostanut mitään huutokaupoista tai jostain muualta, ja nyt yhtäkkiä tänä kesänä on tullut niin paljon ostettua! Todella löytöjen kesä! :)